Niniejsza aktualizacja dotyczy wszystkich operatorów dronów, którzy 1) zarejestrowali swojego drona DJI w USA i/lub 2) wcześniej zdecydowali się na przechowywanie danych lotu w USA w serwisie DJI — niezależnie od ich bieżącej lokalizacji.
Na początku tego roku DJI ogłosiło , że nie będzie już oferować opcji dla operatorów dronów konsumenckich i korporacyjnych w Stanach Zjednoczonych (USA) synchronizowania ich zapisów lotów z serwerami DJI. Dostęp do danych lotów zakończy się w połowie października dla użytkowników aplikacji DJI Fly, a 7 listopada dla użytkowników aplikacji DJI Pilot. Wszystkie zapisane dane dziennika lotów zostaną usunięte.
DJI zaleca operatorom, którzy wcześniej zdecydowali się na synchronizację swoich zapisów lotów z DJI, jak najszybsze pobranie i utworzenie kopii zapasowej zapisów lotów.
Aplikacja DJI Fly: pobieranie danych za pośrednictwem „Centrum danych lotu”
Aplikacja DJI Pilot: pobieranie danych za pomocą „Flight Record”
Informacje dodatkowe
Jeśli mieszkam poza Stanami Zjednoczonymi, jakie zmiany zajdą w mojej aplikacji lotniczej, gdy lecę do USA?
Jeśli użytkownik z innego regionu podróżuje do Stanów Zjednoczonych i podczas pobytu generuje zapisy lotów, nie zostaną one zsynchronizowane z danymi lotu po opuszczeniu Stanów Zjednoczonych, lecz pozostaną dostępne, jeśli zostaną zapisane lokalnie na jego smartfonie lub pilocie zdalnego sterowania.
Co się stanie, jeśli nie pobiorę danych przechowywanych w chmurze?
Ta zmiana nie wpływa na normalne funkcje lotu. Jednak po usunięciu zapisów lotu, które użytkownicy wcześniej wybrali do synchronizacji na serwerze, nie można odzyskać danych lotu. Zapisy lotu zapisane lokalnie na smartfonie lub pilocie nie zostaną naruszone.
Jeśli jestem ze Stanów Zjednoczonych, ale podróżuję za granicę, co stanie się z moją aplikacją lotniczą?
Gdy użytkownik ze Stanów Zjednoczonych podróżuje do innego regionu, przełącznik synchronizacji rekordów lotów może pojawić się ponownie, umożliwiając normalne przesyłanie i pobieranie rekordów lotów wygenerowanych w tym regionie. Jednak po powrocie do Stanów Zjednoczonych przełącznik synchronizacji rekordów lotów zostanie ponownie wyłączony, a przesyłanie nie będzie możliwe.
Czy mogę zrezygnować z tej aktualizacji? Chcę moje zapisy lotów!
Należy pamiętać, że nadal będziesz mieć dostęp do swoich zapisów lotu ręcznie. Będą one przechowywane w kontrolerze lub na karcie SD.
Jak ta aktualizacja wpłynie na aplikacje innych firm?
Oprogramowanie lotnicze firm trzecich stworzone przy użyciu pakietu Mobile SDK firmy DJI nie będzie objęte tą zmianą.
Czy wcześniej przesłane zapisy lotów zostaną objęte tą zmianą?
Zapisy lotów już przesłane do chmury są nadal dostępne do pobrania. Jednak te wygenerowane w USA nie będą już możliwe do odzyskania po 7 listopada i zostaną usunięte. Aby mieć pewność, że cenne wspomnienia z lotu nie zostaną utracone, zaleca się, aby użytkownicy w Stanach Zjednoczonych jak najszybciej wykonali kopię zapasową swoich zapisów lotów w chmurze.
Jeśli użytkownik nie zaktualizuje aplikacji lotu, czy oryginalny interfejs pozostanie niezmieniony? Czy wówczas nadal będzie można pobrać zapisy lotów?
Operatorzy muszą być połączeni z Internetem, aby pobrać wcześniej przesłane zapisy lotów. Jeśli operator nie pobierze swoich danych do czasu usunięcia funkcji „Pobierz”, nie będzie już mógł odzyskać tych danych. Należy pamiętać, że nawet jeśli aplikacja lotu nie zostanie zaktualizowana (a przycisk „Pobierz” pozostanie widoczny), danych lotu nadal nie będzie można odzyskać od 7 listopada.